Buiten onze normale praktijkuren, die vermeld staan bij de openingstijden, kunt u voor ernstige pijnklachten, nabloedingen en ongevallen terecht bij de dienstdoende tandarts van de avond-en weekenddienst van Stichting Project Smile. Via de voicemail van de tandartsvereniging Hollandsche IJssel en Lekstreek krijgt u te horen welke tandarts dienst heeft. Het telefoonnummer is 06-34114033.
Avonddienst: Maandag t/m donderdag vanaf 17.00 uur.
Weekenddienst: Vrijdag / zaterdag / zon- en feestdagen.
Wanneer u van de spoedgevallendienst gebruik maakt, dient u uw legitimatie en verzekeringspapieren mee te nemen. Houdt u tevens rekening met contante betaling. Voor spoeddiensten geldt een verhoogd tarief. LET OP gebruik maken van commerciële spoedtandartspraktijken geschied op eigen financiële risico
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke verrichting omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat is vastgesteld door de overheid.
Hier vind u een overzicht van de wettelijk vastgestelde tandarts tarieven https://www.tandarts.nl/sites/default/files/prestatie-_en_tariefbeschikking_tandheelkundige_zorg_-_tbreg-20600-01_0.pdf
U ontvangt na uw behandeling geen rekening direct vanuit onze praktijk. Wij werken hiervoor samen met factoringbedrijf Infomedics. Infomedics heeft betalingsovereenkomsten gesloten met veel zorgverzekeraars. U ontvangt daarom vaak alleen een nota van uw zorgverzekeraar voor het deel dat u niet vergoed krijgt.
Voor vragen over uw rekening kunt u het beste contact opnemen met Infomedics. De servicedesk is van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 – 17.00u te bereiken via telefoonnummer 0900-404 94 04 (hier zijn geen extra kosten aan verbonden). Ook is het mogelijk om Infomedics per email te bereiken via rekening@infomedics.nl.
Als u uw rekening online wilt afhandelen heeft onze praktijk uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer nodig. Deze gegevens worden door Infomedics gebruikt om u veilig toegang te verlenen tot het online portaal waar uw rekening klaarstaat. Als u inlogt op uw Infomedics portaal, vult u de SMS-code in die u van Infomedics ontvangt. Wilt u uw rekening liever op papier ontvangen, dan kunt u dat op uw portaal zo instellen. Meer informatie vindt u op www.infomedics.nl.
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 0900 – 404 94 04. Zij kunnen u helpen met een betalingsregeling.
Wilt u zich binnenkort laten behandelen door uw zorgverlener, maar kunt u niet direct de volledige rekening betalen? Met het Infomedics betaalplan kunt u een beperkt doorlopend krediet aanvragen. Met het betaalplan kunt u digitale zorgrekeningen laten betalen. Voor meer informatie over het betaalplan verwijzen wij u naar de website www.infomedics.nl/betaalplan
Infomedics hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacygevoelige gegevens. Het bedrijf is daarom ISO27001 gecertificeerd, net als alle dienstverleners die Infomedics inschakelt om uw rekening te kunnen maken en versturen. Deze certificering wordt elk jaar opnieuw beoordeeld en vernieuwd. Meer over privacybescherming leest u op https://www.infomedics.nl/privacystatement .
Komt het een keer voor dat u vindt dat wij u onvoldoende hebben geinformeerd of behandeld, zeg er iets van! Vraag ons om een een-op-een-gesprek. Uw tandarts of mondhygiëniste kan dan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier deed. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.
Komt u er samen niet uit, dan kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Telefoonnummer: 0900 202 5012 (25 eurocent per minuut). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Daarbij zijn twee mogelijkheden, namelijk bemiddeling en formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak.
Wij willen u de best mogelijke tandheelkundige zorg bieden. Daarom hebben wij een aantal huisregels opgesteld.